924

...Was he the one, causing pain? With his careless dreaming

924

...Was he the one, causing pain? With his careless dreaming

...Keep your friends close

Keep your friends close and keep your enemies closer.


قبلا این عبارت رو بارها شنیده بودم ولی هیچ وقت درکش نکرده بودم تا چند روز پیش که جناب کوروش(!) رو صدا کردم به اتاقم تا در طراحی یک کمپین کمکم کنه. من ازش هیچ وقت خیلی خوشم نمی اومد حتی اون موقعی که مستقیم زیر دست خودم کار می کرد. به نظرم آدم شل و ولیه ولی بچه خوبیه. اینجا که اومدم احساس می کنم یه جورایی با من اوکی نیست.کارهایی هم که می کنه به نظرم یه جور نامحسوسی تلاش در defy کردن من داره. اون روزی که داشتم باهاش حرف می زدم احساس کردم که این طوری اعتمادش رو بیشتر به خودم جلب می کنم و نزدیک به خودم نگهش می دارم تا ضرری به من نرسونه و اگر زمانی من خواستم صدمه ای بهش بزنم قضیه موجه تر جلوه کنه. فکر کنم اینجور فکر کردن و حرف زدن و عمل کردن خیلی تحت تاثیر این سریال House of Cards هستش ولی بهرحال فکر می کنم باید یاد بگیرم این طرز زندگی رو. یاد اون حرف فرانک میافتم که میگفت: فکر کردی من فقط با چند تا لبخند و محکم دست دادن تونستم این مقام رو برای سه دوره حفظ کنم؟


دوست داشتم و دوست دارم که رابطه ی بین من و همسر شبیه رابطه ی فرانک و کلیر تو همون سریال می بود. شاید هر از چند گاهی از هم دور می شدن ولی در هر صورت خودشون می دونستن که هیچ کسی جای اونو براشون نمی گیره. اگر همسر رو نداشتم فکر می کنم توی زندگی همیشه جای خالیش رو احساس می کردم. شاید گاهی درگیر احساسات و هیجانات می شم، بی تاب می شم و فراری، اما تهش چیزی جای اونو برام نمی تونه بگیره.


داشتم فکر میکردم که چرا وقتی عصری می رم خونه بازهم همش باید فکرم یا درگیر کارکردن باشه یا درگیر پول یا درگیر پیشرفت؟ مدام در حال ارزیابی کردن و نمره دادن و غلط گرفتن از خودم باشم. اینکه چررا اینکارو کردم و اون کارو نکردم و اون یکی کارو یه جور دیگه کردم. چرا نمی شه وقتی می رم خونه راحت و بی دغدغه بشینم با بچه ام بازی کنم، کتاب بخونم، راحت فیلم ببینم، بازی کنم، آشپزی کنم، اوریگامی درست کنم و اصلا بدون ناراحتی استراحت کنم.

شاید ریشه اش همون بحث اولویت ها تو کتاب 7 عادت باشه. وقتی اولویت های آدم برای خودش شفاف نباشه و در موردشون با خودش به نتیجه نرسیده باشه مشخصه که هر کاری که انجام میده تو اولویتشون شک می کنه. البته وقتایی هم هست که تو اولویت هات رو می دونی ولی کشش و آمادگی اینکه بر مبنای اولویتت عمل کنی نداری.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد